7 pași pentru a consolida imaginea de brand a restaurantului tău
Cea mai bună strategie de a câștiga clienți loiali, dar și de a atrage clientela ta țintă în restaurant este de a crea și consolida o bună imagine de brand. Brandingul este modul prin care faci ca imaginea restaurantului tău să devină reconoșcibilă în fața clientelei.
Mai jos am pregătit câteva sfaturi și idei pentru a-ți ușura procesul de branding al restaurantului tău.
1: Busola valorilor tale
Ca să începi un proces de branding, trebuie să îți delimitezi bine interesele și principiile de idei. Răspunde la următorele întrebări:
- cu ce ne ocupăm?
- de ce facem asta?
- cum o facem?
- ce sperăm să realizăm prin asta?
- ce ne facem să fim unici pe piață?
Răspunde la toate cele cinci întrebări de mai sus, deși par neînsemnate, o să realizezi că sunt foarte importante în procesul de construire a imaginii restaurantului tău. Notează răspunsurile și păstrează-le, citește-le înainte să faci orice decizie importantă ce ține de branding.
2: Definește-ți publicul țintă
Înainte de a începe orice afacere trebuie să te întrebi cum arată clienții tăi, ce interese au, unde stau, cine sunt?
Spre exemplu, dacă conduci un restaurant localizat într-un cartier majoritar compus din clădiri de birouri/corporații, știi ca majoritatea clienților tăi vor veni din acea sfera, așa că pregătește-ți localul întrucât să satisfacă nevoile potențialilor clienți. Probabil că va trebui să iei în calcul, în acest caz, pauzele de masă, decorul office , livratul la birou etc.
Știind exact care este profilul clientului tău, vei știi mai bine cum să comunici cu el și cum să îl atragi să consume produsele tale.
3: Definește-ți poziționarea de brand
Poziționarea de brand se referă la poziționarea imaginii restaurantului tău în mintea clienților. Mai precis, care este relația dintre afacerea ta cu alte afaceri similare, dar și cu ce se diferențiază față de piață.
Poziționarea brandului tău trebuie să fie în concordanță cu locația restaurantului tău, prețurile pe care le oferi, meniul tău, și totodată modul prin care îți promovezi afacerea. Observă care îți este competiția, dar și care sunt punctele forte și punctele slabe ale restaurantului tău în fața lor. Astfel, vei putea atrage mai multă clientelă.
4: Cum vrei să își prezinți restaurantul lumii?
Vei vrea ca localul tău să fie unul tineresc, sau unul mai serios? Să fie un loc pentru distracție, sau un loc al întâlnirilor de afaceri?
După ce ai setat bine profilul potențialului client, fixează bine trăsăturile de caracter ale afacerii tale și implementează-le în orice aspect al restaurantului. De la meniuri, decor, poziționarea meselor, până la prețuri.
5: Fi consistent
Brandingul implică consistență. Păstrează și promovează aceeași imagine a brandului tău atât în online cât și în offline. Folosește tematica de culori și feelingul restaurantului tău fizic și în ceea ce înseamnă social media.
Aplică același lucru și când vine vorba de materiale fizice de promovare, precum flayere, meniu, postere, cărți de vizită, sau chiar uniformele pe care personalul tău le poartă.
6. Creează cu un slogan captivant
Ce îți vine în minte când auzi expresia „I'm Lovin’ It ” sau„ Finger Lickin ’Good”? Este puțin probabil să nu fi răspuns cu McDonald’s și KFC. Asta pentru că aceste sloganuri au devenit foarte sonore în cultura recentă.
Deși acest lucru nu este obligatoriu pentru succesul unui restaurant, sloganul este un plus valoros pentru orice listă de idei de branding pentru restaurante. Dacă puteți găsi unul pentru restaurantul tău, este mai probabil ca acesta să rămână în capul oamenilor și să fie asociat cu marca ta pentru totdeauna.
7.Fi activ în comunitatea ta
Consolidează imaginea brandului tău prin lucrurile în care te implici în comunitate. Amplasează standuri cu mâncare sau băuturi în cadrul evenimentelor orașului în care te afli, donează mâncare în cadrul evenimentelor caritabile, alege alimente de la producători locali ( și promovează asta) , oferă reduceri studenților sau elevilor.
Sus am enumerat doar câteva idei pentru a te implica în comunitatea ta, ca mai apoi acest fapt să genereze vânzări localului tău fiindcă ți-ai făcut numele mai cunoscut pe plan local, prin aceste gesturi.